شاه کلید ثروت

لقمه پیچ کتاب شاه کلید ثروت - اثر : ناپلئون هیل

شاه کلید ثروت

لقمه پیچ کتاب شاه کلید ثروت - اثر : ناپلئون هیل

آفرینش توانگری ذهنی (۱) از زبان خانم پاندر

سلام . فصل سوم از کتاب چشم دل بگشا . آفرینش توانگری ذهنی (خلاصه ) 

اگه دنباله کیفیت درجه یک هستی باید کتاب رو از طریق وبلاگ دوست عزیزم دانلود کنی و مطالعه کنی خوب خوب . بعد نوشته های منو بخونی و نقص های این مطلب رو برام کامنت کنی ممنون از کامنتت 

همین الان که دقت کردم متوجه شدم که نام کتاب زیاد مشخص کننده محتواش نیست هرکسی بار اول نام کتاب به گوشش برسه حس می کنه کتاب شعری و یا عرفان محض باشه هرچند چاشنی عرفان در حین خوردن کتاب حس میشه ولی در حال آموزش موفقیته به شیوه خودش

سعی می کنم خلاصه ولی عینی بگم

برای اینکه بتونی صاحب همه چیز باشی باید به نکته های زیر دقت کنی:

نکته اول:قبل از صاحب شدن باید در ذهن بیافرینی ... ۹۸ درصد آماده سازی ذهن و ۲ درصد حرکت کردن و تلاش در صاحب شدن موثره

(می دونی یعنی چی؟ یعنی آماده سازی ذهن 49 برابر تلاشه و این یعنی وقتی داری تلاش می کنی آماده سازی ذهن باید بشه قوت روزانت.)

نکته دوم : سه راه آماده سازی ذهن ( که میکسش لذت بخش تره و خیلی بهتر به قول پاندر)

یک . نوشتن 

دو . تصاویر

سه . کلام

نکته سوم : اگر تو برای خودت هدف تعیین نکنی تبدیل میشی به نردبانی برای رسیدن دیگران به هدفشون ( که این تا حدودی با اصل ثروت هیل در تناقضه 50درصد)

نکته چهارم : خودش در اوج فقر در کلیسا با پسر نوجوانش توانگری رو طی مراحل زیر در زندگیش پیاده کرده :

مرحله اول . تهیه لیستی از خواسته 

مرحله دوم . چسباندن تصاویر متناظر با خواسته به نقشه گنج ( الان بهش میگن تابلو آرزوها)

مرحله سوم . تکرار خواندن و دیدن  لیست و نقشه به علاوه تکرار عبارات تاکییدی مثبت در جهت خواسته 

نکته پنجم : تاکید شدیدی دارند لیستت رو به کسی نمایش ندی ( بعدا توضیح میدم چرا؟) بین خودت و خدات باشه

نکته ششم : در یکجا میگه هدفهایت رو واضح و شفاف بنویس  چون کلمه dsire گرفته شده از « از آن پدر» می باشد یعنی همه چیز از آن پدرست که من درکش نمی کنم 

ولی جالبیش اینجاست یه سنگ محک گذاشته که بدونیم کدوم هدف از آن پدرست و کدام نیست « بیشتر منظورش اینه که کدوم هدفت واقعیه و کدومش از سر دلی انتخاب شده» حالا چرا اینقدر قضیه پیچ دار شده بعدا میگم

سنگ محکش . هدفهایی که زود می آیند و می روند سطحی اند و آنهایی که ماندگارند عمیقند ( جالبه هیچ کدوم نمیگن چه جور انتخاب کن که وقتت تلف نشه همه یه تنه می زنند و ازین معرکه انتخاب هدف رد میشن)

نکته هفتم : میگه حرکت کن و به موانع رو پشت سر بزار ( چون یه سری از موانع زاده ی تخیله و بیشتر جلودارندست وقتی حرکت کنی موانع اصلی ظاهر میشن که اونا هم راه حل های حقیقی و مشخص خودشون رو دارند طبق از اصل مفتیا باید پذیرفت )

نکته هشتم : آهان این قسمت کمی سخته ( چون وقتی میگیره ول نمی کنه حالا تو بگو من اینجور نیستم مگه اون خودگویی حالیش میشه) . نسبت دیگران حسادت و ... نداشته باش که اگه پالایش رو خوب انجام داده باشی الان نباید رشک داشته باشی . در واقع توضیح میدم 

نکته نهم : معیار اینکه هدفت همینه یانه انطوری شکل میگیره ... که هرروز لیستت رو اول صبح مطالعه کنی و آنهایی را که نمی خواهی را از جلوی چشمت حذف کنی و جای دیگه بنویسی 

نکته دهم : سه فهرست طلایی که بهتره تهیه کنی :

یک . آنچه که می خواهید از زندگی حذف کنید

دو . آنچه که می خواهید در زندگی بدست بیاورید

سه . آنچه که از بابت حضور آن در زندگیتان شاکر هستید

نکته یازدهم : ۴ سوال کلی که بعد تهیه فهرست بالا باید روراست به خود جواب بدی :( یه عذرخواهی از پاندر دارم چون زود قضاوت کردم اینجا تاحدودی توضیح داده چه جور هدفت رو پیدا کنی که ماندگار باشه)

یک . آیا این آرزوها قانونی اند و ظهورشون موجب اذیت و آزار کسی نمی شن؟ ( قسمت اول بیشتر منظورش اینه که من لیاقت دریافت این آرزو  را دارم ...لیاقت مهمه بعدا بیشتر توضیح میدم)

دو . آیا از نظر عاطفی من آمادگی پذیرش آن ها را دارم ؟ ( واقعا منظورش رو نفهمیدم توضیح بده برام و خودمم بیشتر بهش فکر می کنم تا جواب بگیرم)

سه . آیا مشتاقم که مسئولیت ناشی از تجلی آنها را بپذیرم؟

چهار . از چه چیز دست میکشم تا برای تجلی آن ها جا بازکنم؟ ( فکر کنم منظورش اینه : حاضرم چه چیز هایی رو برای داشتنش هزینه کنم؟) بهش میگن اصل جبران

خوب نکات به پایان رسید . ۱ مرتبه  نوشته های قرمز رو مجدد بخون ( بعدا میگم چرا )

خوب این پست دارایی چیزایی هست که گفتم بعدا جواب میدم ان شاالـ... در مطلب «سوالات بی پاسخ آفرینش توانگری ذهن» جواب میدم . فعلا 


نظرات 1 + ارسال نظر
لیلی 1396,07,19 ساعت 18:28

عالی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد