شاه کلید ثروت

لقمه پیچ کتاب شاه کلید ثروت - اثر : ناپلئون هیل

شاه کلید ثروت

لقمه پیچ کتاب شاه کلید ثروت - اثر : ناپلئون هیل

پالایش ذهن از زبان کاترین پاندر

سلام .فصل دوم کتاب چشم دل بگشا در مورد پالایش ذهن هست . پالایش به معنای عام یعنی نظافت و تمیز کاری ... تاکید پاندر برین هست که تا پالایش صورت نگیره توانگری (تا اونجایی که من فهمیدم از کلمه توانگری در مقابل فقر استفاده می کنه و به نظر من رسیدن به قدرت در هر زمینه ایی هست) پیش نمیاد و ظاهر نمیشه .

پالایش ذهن رو به دو دسته بیرونی و درونی تقسیم می کنم :

دسته بیرونی حاصل محیط مادی هست و دسته درونی حاصل محیط تفکری و احساسی

اگر بخوام کلا از زبان خودش بگم یک دسته تمرین میشه به شرح زیر:

شیوه ی کلیش اینه که « باید از شر هرچه نمی خواهید خلاص شوید تا جا برای آنچه می خواهید باز شود«

منظورم از شیوه ی کلی اینه که شما در هرزمینه ایی باید  از مکانیزم عملکردی بالا استفاده کنید تا پالایش درون زمینه رخ بده 

تمرین هاش بدین شیوه هست :

یک . بیرون خود را پالایش کنید

مثال . وسایلی که دور و بر خودمون نگه می داریم  . دور ریزارو دوربریزیم (یا اهدا کنیم) و ماندنی ها رو مرتب و منظم کنیم

دو . در تمام امور نظم ایجاد کنیم

سه . از آنچه که باید حذف شود فهرستی تهیه کنیم

(چه در افکار و اندیشه ها و چه در محیط مادی)

چهار . رهایی  

در کتاب نوشته وقتی چیزی حذف می شود نشانه این است که چیز جدیدی در راه است پس بعد از حذف خودتان را رها کنید و به وجود چیزهای جدید اعتماد کنید

پنج . زندگی را پالایش کنید

بیشتر منظورش اینه که اعمال و رفتار های حذفی رو یادداشت و بعد حذف کنید

شش . فعل بخشش را صرف کنید ( به مدل خودم گفتم)

منظورش اینه که ببخشید و طلب بخشش هم بکنید (از تمام چیز هایی که در حقتون بدی  و یا درحقشون بدی کردید)

هفت . رهایی عاطفی را ایجاد کنید

باید نسبت به افراد و چیز هایی که علاقه دارین فقط علاقه داشته باشید و بدون انتظار و توقع دوستشان داشته باشید نه با حس تملک . یعنی عاطفه رو از تملک خارج کنید تا نه به خود و نه به عزیزانتان ضربه نزنید

هشت . مشکلات را رها کنید

اگه مشکلی رسیدید که دیگه قدرت حل مسئله تون درش جوابگو نبود رهاش کنید

تمرین ها تمام شد 

من شکل کلی و ظاهری قضیه رو نوشتم و یه سری جملات تاکیدی در هرکدوم از تمرین ها وجود داره که می تونید خود کتاب رو بخونید و ازون ها استفاده کنید

کتاب  در وبلاگ دوست عزیزم امیر وجود داره می تونید تهیه کنید 

حالا از نظر من کتاب گفته هاش با منطق جور در نمیاد ولی من به منطق نزدیکش می کنم همونطور که فصل اول رو در پست «چرا چشم دل ؟» به منطق خودم نزدیک کردم بخون شاید بدردت بخوره اگرم موردی داشت بهم بگو

من در پست بعدی به نام «پالایش ذهن از نظر من طبق گفته های پاندر » تحلیل این فصل رو شروع می کنم . فعلا   

نظرات 3 + ارسال نظر

اره میتونست مثالهای بهتری بزنه

ممنون از تبادل افکارت هرچه بیشتر بهتر

کجاهاش با منطق جور در نمی یاد ؟
چندتا مثال میزنی؟

اینکه میگه فلانی کمدش رو تمیز کرد و فلان تومان در جیبش پیدا شد که فراموشش کرده بوده و اینو وصلش میکنه به پالایش
و امثالش
یکم ربطش به پالایش ، در واقع عمل واقعی پالایش رو سبک و کوچک جلوه می ده
باید بیشتر از خود عمل پالایش ذهن حرف می زد و البته داستان هایی که ذهنشون رو پالایش کردن و به جاهای چشمگیری رسیدن رو مثال میزد
در ضمن شک مقدمه یقین است از قدیم می دونستم ولی تازگیا دارم بهش عمل می کنم

سلام.
حالا که اینایی که گفته اولشه بذا به دعاهاش برس
بعد حالتو میپرسم

یه مدت وقت گذاشته بودم ببینم دعاهاش ( دعاهای اون از کتب مقدس انجیلی ) هست با دعاهایی که مثلا" تو صحیفه سجادیه هست تطابق داره یا نه .

به نظرم باید روی یه سری چیزاش کار کرد تا با دین و مکتب و فرهنگمون تطبیقش میدم. بیشتر کتاب رو بخونی بیشتر متوجه میشی چی میگم.

دقیقا باید تطبیق داده بشه وگرنه قابل هضم نیست

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد